Tryghedsgaranti på din pakkerejse med Seatravel
Med Seatravels Tryghedsgaranti får du:
- Fuld refusion af pakkerejsens pris, hvis din pakkerejse ikke kan gennemføres som følge af Corona. Dette gælder uanset Udenrigsministeriets rejseanbefalinger på købstidspunktet. Pengene tilbagebetales senest 14 dage efter din rejse er blevet annulleret.
Vi anbefaler desuden, at du tilkøber en rejseforsikring gennem Gouda, der giver en sikker dækning i forbindelse med Corona.
Hvis du køber en pakkerejse hos Seatravel, er du altid i sikre hænder. Vi er medlem af Rejsegarantifonden (medlemsnummer 206), der er sat i verden for at sikre kunderne og deres penge, hvis et rejsebureau går konkurs. Derudover er du ved køb af en pakkerejse dækket af Pakkerejseloven, der sikrer, at du får dine penge retur, hvis en rejse ikke gennemføres. Når du køber en rejse hos Seatravel er du altså både dækket gennem Pakkerejseloven og Seatravels medlemskab af Rejsegarantifonden, hvilket betyder, at du er sikret på absolut bedste vis. Læs nærmere om hvordan du er dækket af Rejsegarantifonden her.
Bemærk at tryghedsgarantien kun gælder ved køb af pakkerejser. For at din rejse kan kategoriseres som en pakkerejse, skal du udover bådleje tilkøbe en af nedenstående services:
- Hotelindkvartering på udrejse/hjemrejse ifbm. transport i bil.
- Fly eller billeje.
- Hotelindkvartering på destination pga. ekstra dage før/efter sejlads.
- Leje af skipper ifbm. bådudlejning (NB: gør sig ikke gældende, hvis skipper skal betales kontant på basen).
Ovenstående services SKAL kombineres med bådleje og kan desuden også kombineres med hinanden. Det er dog vigtigt, at ydelserne bestilles og betales på samme tid, for at det kan defineres som en pakkerejse. Hvis du derimod ikke ønsker en pakkerejse, kan vi undersøge hvilke fleksible bookingbetingelser, der gør sig gældende for din drømmebåd!
Hos Seatravel vægter vi din tryghed ved booking af dine rejser højt. Vi tilbyder dig derfor tryghedsgaranti, der gør, at du kan booke din næste pakkerejse helt uden bekymringer. Vi stolte af at have tilbagebetalt alle vores kunder senest 14 dage efter deres rejse, så du kan trygt bestille en rejse hos os på trods af de usikre tider.
Vi anbefaler derfor, at du lægger rejseplaner, som du plejer!
|
 |
Samtidig er det vigtigt, at du sørger for at have en god forsikring. Vi anbefaler, at du køber din rejseforsikring og afbestillingsforsikring hos Gouda, som giver en sikker dækning - også i forbindelse med Corona. De dækker generelt bedre end almindelige indboforsikringer og forsikringer gennem kreditkortselskaber. Gouda dækker blandt andet, hvis du testes positiv for Coronavirus før din afrejse og dermed bliver sat i karantæne, eller hvis du bliver sat i karantæne under selve rejsen og ikke kan rejse hjem på den planlagte dato. Derudover dækker Gouda feriekompensation, hvis du har været syg på din rejse. Læs om Goudaforsikringer i forbindelse med corona her
Hvordan situationen udvikler sig over den kommende tid, afhænger af en masse faktorer såsom Udenrigsministeriets anbefalinger, mulige flyforbindelser, etc. og vi anbefaler derfor, at du nøje følger Udenrigsministeriets og Sundhedsstyrelsens råd og vejledninger, der løbende opdateres. Vi håber på jeres tålmodighed og forståelse i denne ekstraordinære situation!
Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her på siden. Kontakt os på (+45) 3916 3344.
COVID-19 og din rejse
Coronavirus/Covid-19 har i høj grad påvirket turismebranchen og danskernes rejsemuligheder i 2020. Selvom dele af verden igen er åbnet op for modtagelse af turister, er situationen konstant omskiftelig, og Udenrigsministeriet justerer løbende sine rejsevejledninger. Der medfølger dog unægteligt en masse spørgsmål til de nye rejsevejledninger. Disse spørgsmål vil vi hos Seatravel forsøge at imødekomme og besvare her.
Hvordan forholder du dig, hvis du har købt en pakkerejse hos os?
Hos Seatravel følger vi naturligvis situationen nøje, og vi lægger os 100% op ad anbefalingerne fra Udenrigsministeriet (UM). Vi følger ligeledes UM’s rejsevejledning vedrørende de forskellige destinationer, og siden bliver løbende opdateret - i rejsevejledningen kan du læse nærmere om anbefalinger og regler i specifikke lande. Derudover følger vi vejledningerne fra Danmarks Rejsebureau Forening og Pakkerejseloven i forhold til Conoravirussen. Nedenfor kan du se, hvordan du skal forholde dig ift. din kommende pakkerejse.
- Hvis UM fraråder indrejse til din feriedestination, når afrejsen nærmer sig
Hvis du har købt en pakkerejse til et land, som Udenrigsministeriet pludselig fraråder alle ikke-nødvendige rejser til, kan du få refunderet det fulde beløb for pakkerejsens pris. Det gælder uanset, om myndighederne i det gældende land har valgt at åbne landets grænser. Ligeledes er det også gældende hvis, at din rejsedestination har indrejserestriktioner eller karantænekrav for danskerne ved afrejsetidspunktet, som gør at du ikke kan rejse dertil, kan du få refunderet det fulde beløb for din pakkerejse. Hos Seatravel har vi sat en ære i at tilbagebetale vores kunder hurtigst muligt, hvis deres pakkerejse er blevet aflyst grundet Corona. Alle kunder har fået tilbagebetalt deres penge senest 14 dage efter rejsen skulle have været gennemført. Det er også altid en mulighed at modtage et gavekort på pakkerejsens beløb, så du kan bruge det på en ny rejse i fremtiden.
- Hvis UM fraråder indrejse til din feriedestination, når du køber din rejse
Du kan frit købe en rejse til et land uanset Udenrigsministeriets rejseanbefalinger i købsøjeblikket. Da rejsevejledningerne ændres løbende, kan vi ikke vide, hvordan situationen er på afrejsetidspunktet, og det er ikke usandsynligt at et land, der frarådes indrejse i nu, kan åbne for indrejse om få uger eller måneder. Du kan derfor sagtens købe en rejse til et land, der er "orange" eller "rødt" på købstidspunktet. Hvis Udenrigsministeriet fraråder ikke-nødvendinge rejser til den pågældende rejsedestination på dit afrejsetidspunkt, får du fuld refusion af pakkerejsens pris - altså OGSÅ selvom du købte rejsen på et tidspunkt, hvor det respektive land var markeret som "orange". Pengene tilbagebetales senest 14 dage efter din rejse skulle have været gennemført.
- Hvis din pakkerejse ikke kan gennemføres
Hvis din pakkerejse eller en stor del af den ikke kan gennemføres, har vi ret til at aflyse rejsen. Det vil fx være tilfældet, hvis Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser til det land, rejsen går til, hvis transporten til destinationen ikke kan gennemføres, hvis aftaler med leverandører må ændres eller andet. I tilfælde af, at en rejse ikke kan gennemføres underretter vi dig herom hurtigst muligt, og du har krav på at få tilbagebetalt det beløb du har betalt for pakkerejsen.
- Ombooking eller gavekort?
Hvis din pakkerejse bliver aflyst pga. Udenrigsministeriets anbefalinger eller det pågældende lands indrejserestriktioner for danskere, kan du enten vælge at få pakkerejsens pris refunderet eller modtage et gavekort på pakkerejsens beløb. Har du derimod interesse i at ombooke din pakkerejse til en ny dato eller destination, kan vi undersøge mulighederne for dig. Det kræver dog, at vi undersøger mulighederne hos vores partnere/leverandører, hvorfor en ombooking ikke kan garanteres. Vi gør dog altid vores bedste for at hjælpe dig.
- Afbestillingsregler
Hvis du ønsker at afbestille en rejse til et land, som Udenrigsministeriet ikke fraråder at rejse til, gælder vores almindelige rejsebetingelser.
- Betalingsfrister
Trods den nuværende situation henstiller vi til, at restbeløb indbetales som normalt. Betalingsfristen er uændret og fremgår af dit rejsebevis. Manglende indbetaling af restbeløb vil anses som mislighold af aftalen. Det betyder, at vi kan annullere din bestilling, og at dit depositum vil gå tabt. Ønsker du selv at annullere din rejse, gælder vores almindelige afbestillingsregler. Indbetaler du derimod restbeløbet, har du overholdt din del af aftalen, hvilket giver ret til fuld refusion af pakkerejsens pris, skulle din rejse blive annulleret på baggrund af Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Det er naturligvis vores anbefaling, at du indbetaler restbeløbet, da du gennem både Pakkerejseloven og Ruby Rejsers medlemskab af Rejsegarantifonden er sikret på bedste vis.
- Refundering
Vi refunderer pakkerejsens pris senest 14 dage efter en rejse bliver annulleret.
Produkter der er forbrugte/påbegyndte som f.eks. præmie for afbestillingsforsikring eller rejseforsikring kan ikke refunderes.
Det samme gælder ydelser købt ifm. rejsen, men direkte udenom rejsebureauet, som fx parkering i lufthavn, billeje, togbilletter, entreer, udflugter mm.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har lavet en oversigt over dine rettigheder, hvis du har købt en pakkerejse - du kan læse nærmere om, hvad de nye rejsevejledninger betyder for dig i denne guide.
Hvis der kommer ændringer i din rejse, vil du altid blive informeret herom!